2022 Nisan Dönemi-Kurum İdari Kurulu (Türk Sağlık Sen)

Yayınlanma Tarihi: 13-05-2022

      KURUM İDARİ KURUL KARARLARI

 

Toplantı Tarihi :  15.04.2022                           Toplantı Dönemi          :  2022 Yılı/Nisan

 

GÜNDEM      :

 

1-Sendikal işleyişte sendika üyeleri aynı zamanda Kurumun İş görenidir. Bu noktadan baktığımızda yönetici konumundaki kamu görevlilerinin karar alma ve uygulama sürecinde sendika yöneticisi ve temsilcisinin görüşlerini ve önerilerini almaları kurumda ortaya çıkabilecek bir çok sorun ve hukuksal durumun önceden çözülmesi demektir. Yönetim ve sendika arasındaki karşılıklı görüş alışverişinde bulunulması sendikanın önerilerinin yönetimin iç işlerine karışmak gibi algılanmamasını çalışma barışı açısından talep ediyoruz.

2-Çalışanların 2022 yılının Ocak ayında aldıkları döner sermaye esasında 2021 yılı Kasım ayına ait olup kasım ayı üzerinden mahsuplaştırılmak suretiyle ödeme yapılması gerekmektedir. Aksi yönde uygulama nedeni ile çalışana eksik ödeme yapılmıştır. Bu eksik ödeme moral ve motivasyonu bozduğundan yeniden hesaplama yapılarak eksik ödenen miktarın çalışana ödenmesi

3-2022 ve 2023 yıllarını kapsayan 6. Dönem Toplu Sözleşme’nin ‘ Sağlık ve Sosyal Hizmet Koluna İişkin ‘ kısmın “Nöbet Ücreti” başlıklı 7. Maddesi; “657 sayılı Kanunun ek 33 üncü maddesi uyarınca ödenen nöbet ücretleri dini bayram günleri için %25 artırımlı ödenir. Diyaliz ameliyathane ve mesai saatleri dışında acil servise hizmet veren röntgen ve laboratuvar hizmetleri ile entegre sağlık hizmetleri sunulan merkezlerde tutulan nöbetler için ödenen nöbet ücretleri %50 artırımlı ödenir.” şeklindedir, Acil servise hizmet veren bu birimlerde görev yapan çalışanların nöbet ücretlerinin % 50 artırımlı ödenmesi

4-Sağlık Bakanlığı tarafından yıllık izinlerin devri konusunda yapılan düzenlemeye paralel olacak nitelikte, kullanılamayan 2019 yılı izinlerinin herhangi bir kayıp olmaksızın 2021 yılına aktarılması adına gerekli düzenlemenin yapılması.

5-Çalışanlara verilen yemek çeşitliğinin artırılması, mutfakta çalışan personel sayısının artırılarak nitelikli hale getirilmesi

6-Yataklı servislerde görevli sekretaryaların çalışma ortamının düzenlenmesi

7-Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği sınavlarının açılmasının sağlanması. Bu sınavlar açılırken çalışanların taleplerinin göz önüne alınması, Sağlık Teknikeri Unvan Değişikliği sınavına girecekler için, bitirdiği sağlıkla ilgili üst öğrenimin bölümlerine göre her çalışanı kapsayacak şekilde açılması. (yardımcı hizmetler, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik, Sağlık Kurumlan İşletmeciliği vs. )

8-Rektörlük bünyesinde görev yapan personelin 02-Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri kolunda yer aldığı bu nedenle de İlgili hizmet koluna uygun bir sendikaya üye olmaları yönünde İşlem tesis edileceği belirtilmektedir.

Bilindiği gibi, 4688 sayılı yasanın 14. maddesinde “Kamu görevlilerinin çalıştığı işyerinin girdiği hizmet kolunda kurulu bir sendikaya üye olabileceği” hükme bağlanmıştır.

Yine, 4688 sayılı yasa kapsamına giren Kurum ve Kuruluşların girdileri hizmet kollarına ilişkin, 07.09.2001 tarih ve 24516 sayılı RG. yayımlanan, Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu Kapsamına Giren Kurum ve Kuruluşların Girdikleri Hizmet Kollarının Belirlenmesine İlişkin Yönetmeliğin 4. maddesine göre, 03 sıra nolu “Sağlık ve Sosyal Hizmetler” hizmet kolunun 10 sıra notu kurum kodunda üniversite hastaneleri Tıp ve diş hekimliği fakülteleri ile bunlara bağlı sağlık uygulama ve araştırma merkezleri), 02 sıra nolu “Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri” hizmet kolunun 07 sıra nolu kurum kodunda üniversitelerin eğitim ve bilim bölümlerinde çalışan kamu görevlileri İçin ayrı hizmet kolu belirlenmiştir. Görüleceği üzere, ilgili Yönetmelik hükümleri değerIendirildiğinde, üniversite hastanesi bünyesinde öp ve diş hekimliği fakülteleri ve bunlara bağlı sağlık uygulama ve araştırma merkezleri de dahil olmak üzere görev yapan personelin Sağlık ve Sosyal Hizmetler kolu içerisinde kabul edildiği ve bu kola ait sendikalara üye olmalar gerektiği açıktır.

Eğitim iş sendikası 4688 sayılı yasanın 14.maddesinde belirtilmesine rağmen kurallara uymamaktadır. Kurumunuz tarafından maaş birimlerin bu konu hakkında uyarılması gerekmektedir.

9-Bilindiği üzere, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunun 103 üncü maddesinin 3 üncü fıkrasında; “Hizmetleri sırasında radyoaktif Işınlarla çalışan personele, her yıl yıllık izinlerine ilaveten bir aylık sağlık izni verilir. ” hükmüne yer verilmiştir.

Mevzuattaki amir hüküm gereğince, zorunlu olarak kullanılması gereken şua izni döneminde döner sermaye gelirlerinden yapılan ek ödemenin kesilmesinde hukuka uyarlık bulunmamaktadır, Kaldı ki, 2547 sayılı Kanun gereği kullanılması zorunlu olan şua izni nedeniyle personele döner sermaye ek ödeme yapılmasını engelleyen bir hüküm de bulunmamaktadır.

Nitekim benzer bir konuda açılan bir davada İzmir Bölge İdare Mahkemesi l. Kurulu’nun 21.10.2014 tarih, 2014/4836 E. ve 2014/4936 K. Sayılı ilamı İle şua izni kullanılması esnasında döner sermaye ek ödemesi yapılmayan bir çalışanın, ödeme yapılması yönündeki başvurusunun reddine dair işlemin iptaline karar vermiştir.

Yine Malatya İdare Mahkemesi’nin 2005/1034 E. 2006/812 K. sayılı karar ile de “…Buna göre röntgen ve radyum ile uğraşan personelin işinin niteliği gereği yılda bir ay şua (sağlık) izni kullanması yukarıda anılan kanun ve tüzük hükümlerinden doğan yasal bir hak olduğundan ek ödemeden de yararlanacağı tabidir.” kararı verilmiştir.

Bu itibarla, mevzuat hükümlerinden dolayı yasal olarak kullanılan şua izinlerinden herhangi bir kesinti yapılmadan döner sermaye ek ödemelerimin buna göre ödenmesi.

10-Anjio Ünitesi çalışanlarının ek ödemelerini riskli birimler için öngörülen katsayılar üzerinden ödenmesi.

11-Kurum çalışanlarının iş yükü ve çalışanların hizmetleri ile döner sermaye sağladığı katkı göz önüne alınarak döner sermaye ek ödemelerinde artış talebi Toplu Sözleşme metninin Yüksek Öğretim Kurumlarında görev yapan bazı personeller için döner sermaye ek ödeme tavanının artırılması başlıklı madde 31 ‘e (1) ‘de “2547 saydı Yükseköğretim kanunun 58’inci maddesinin (c) fıkrasının (2) numaralı bendinde yüzde 150 ibaresi yüzde 170” olarak uygulanır denilmektedir.

12-Kurum İdari Kurul Toplantı tutanaklarının, çalışanlara duyuru yapabilmek adına toplantı bitiminde imzalanarak, yayınlanması.

 

 

 

 

4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu’nun 22. maddesi ile Kurum İdari kurulları, Yüksek İdari Kurul, Kamu İşveren Kurulu ve Uzlaştırma kurulunun Teşkili ile Çalışma Usul ve Esaslarına İlişkin Yönetmeliğin 6. maddesi hükümleri gereğince Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörlüğü ile işyerinde yetkili sendika Türk Sağlık Sen tüzel kişiliğini temsile yetkili Türk Sağlık Sen İzmir Üniversite Şube Başkanlığı tarafından oluşturulan Kurum İdari Kurulu, Rektörlük Senato Salonunda 15.04.2022 tarihinde saat 10:30’da toplanmıştır.

 

Gündemin yukarıdaki şekilde kabulüne karar verilerek maddelerin görüşülmesine geçildi.

 

KARAR-1

Üniversitemiz ve sendika arasındaki karşılıklı görüş ve bilgi alışverişinde bulunma noktasında mutabık kalındığı bildirildi.

 

KARAR-2

Ek ödemenin denge tazminatının altında kalmasının söz konusu olmadığı, iç denetimden alınan raporlar ve sendika tarafından verilen dilekçelere verilen cevaplar incelenerek ödemelerin yeniden değerlendirilmesi, eksiklik olduğunun belirlenmesi halinde konuya dair neticeden sendikaya bilgi verileceği bildirildi. 

 

KARAR-3

Konuya ilişkin yasa ve toplu sözleşmedeki hükümler ile ilgili gerekli değerlendirme ve düzenlemelerin yapılmaya devam edeceği bildirildi.

 

KARAR-4

Konuyla ilgili Yükseköğretim Kurulu Başkanlığından gelen bilgilerin sendika ile paylaşılacağı bildirildi.

 

KARAR-5

Hastane mutfak ve yemeklerinin iyileştirilmesi konusunda gerekli çalışmaların yapıldığı bildirildi.

 

KARAR-6

Yataklı servislerde kat sekreterliğine geçildiği ve güvenli çalışma ortamı için gerekli iyileştirmelerin yapılmaya devam edileceği bildirildi.

 

KARAR-7

2022 yılında Üniversitemiz personeli için görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarının Üniversitemiz mevcut boş kadroları, ihtiyaçları ile çalışan personelin öğrenim değişiklikleri doğrultusunda birim amirlerince değerlendirildikten sonra planlanabileceği bildirildi.

 

KARAR-8

4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikalar Kanununun 14. Maddesi uyarınca sendikaların üye kaydını kendilerinin gerçekleştirdiği, bu kapsamda işlem tesisinin Üniversite tarafından yapılmadığı, sendika üyelik koluna dair maaş birimlerinin özen gösterdiği, somut olaylar açısından ayrı ayrı değerlendirme yapılabileceği bildirildi.

 

KARAR-9

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 17.03.2020 tarihli yazısında belirtildiği üzere söz konusu ödemelerin yapılamayacağı bildirildi.

 

KARAR-10

Kanunda riskli birim olarak tanımlanmayan birimlerdeki personelin, ek ödemelerinin riskli birimler için öngörülen katsayılar üzerinden ödenemeyeceği bildirildi.

 

KARAR-11

Döner sermaye ek ödemelerinin mevcut mevzuata uygun olarak yapıldığı, Döner Sermaye Yürütme Kurulunun, mevzuat çerçevesinde gerekli değerlendirmeleri yapacağı bildirildi.

 

KARAR-12

Kurul Toplantı Tutanağı toplantı bitiminde imzalanmıştır.