2022 Nisan Dönemi-Kurum İdari Kurulu (Eğitimİş)
KURUM İDARİ KURUL KARARLARI
Toplantı Tarihi : 12.05.2022 Toplantı Dönemi : 2022 Yılı/Nisan
GÜNDEM :
Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası (Eğitimİş) İzmir 4 No’lu Şube (Yükseköğretim Şubesi) tarafından 2021 Aralık Kurum İdari Kurulu toplantısı için sunulan talep ve öneriler şunlardır:
- Sendikal işleyişin sağlanmasında kurumların paydaşıdır. Öyle ki; sendika üyeleri aynı zamanda kamu kurumlarında görev yapmakta olan işgörenlerdir. Bu noktadan hareket edildiğinde, karar verici konumundaki kamu görevlilerinin, karar alma süreçleri içerisinde, sendika temsilcilerinin de görüşlerini ve önerilerini almaları, sadece bu görüşleri/önerileri almakla da kalmayıp, kararları alırken bunları da gereği gibi dikkate almaları, süreç yönetimi anlamında sonradan ortaya çıkma olasılığı bulunan birçok sorunun çıkmasını önleme, haksızlığın/hukuka aykırılığın ortaya çıkmasına engel olma, çıkabilecek sorunları önceden görebilme ve giderebilme anlamına gelmektedir. Üniversite yönetimi tarafından böyle bir anlayışla/tutumla karar alma süreci geliştirilmesinin, hukuka uygun kararların alınması, çalışma barışının/huzurunun sağlanması, görevlerin/işlerin kısa süre içinde ve gereği gibi yerine getirilmesi, verimliliğin artması, kararlar aleyhine yargı yoluna gidilmesine gerek kalmaması, ekonomik kayıpların yaşanmaması gibi birçok olumlu sonucu olacaktır. Bu nedenle Üniversite yönetiminden, kurum işleyişinde tüm paydaşları ilgilendiren konularda, tarafımıza daha çok/gereği gibi bilgilendirme yapmasını, karar alma süreçlerine katılım ve katkı verme imkânı tanımasını, karşılıklı görüş alışverişinde bulunulmasını ve sadece görüş almakla da yetinmeyip, tarafımızdan yönetime iletilen görüşleri/eleştirileri/değerlendirmeleri/önerileri gereği gibi dikkate alarak kararların oluşturulmasını talep ediyoruz. Somut olarak açıklamak gerekirse bu yıl yapılacak olan banka promosyon görüşmelerine eğitim iş kolunda yetkili sendikanın temsilcisinin de yer almasını talep ediyoruz. Rektörlük bünyesinde kurulan iş sağlığı güvenliği komisyonuna yetkili sendika temsilcisininde davet edilmesini talep ediyoruz.
- “Kamu Görevlilerinin Geneline ve Hizmet Kollarına Yönelik Mali ve Sosyal Haklara İlişkin 2022 ve 2023 Yıllarını Kapsayan 6. Dönem Toplu Sözleşme” metni 25 Ağustos 2021 günlü ve 31579 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır. Söz konusu Toplu Sözleşme metninin “Yükseköğretim kurumları disiplin kurullarında sendika temsilcisinin bulunması” başlıklı 19 uncu maddesi şöyledir: “Hakkında disiplin soruşturması yürütülen kamu görevlisinin üyesi olduğu sendikanın temsilcisi, yükseköğretim kurumları disiplin ve yüksek disiplin kurullarında yer alır”. 30 Nisan 2021 tarihli ve 31470 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Devlet Memurları Disiplin Yönetmeliği uyarınca da sendika temsilcileri disiplin kurullarının zorunlu bir bileşenidir. 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 62. maddesi gereği, Üniversitemiz bünyesinde görev yapmakta olan tüm akademik personel bağlamında da bu Yönetmelik hükümleri gereği, sendika temsilcileri disiplin kurullarının zorunlu bir bileşenidir. Sendika temsilcilerinin katılımı sağlanmaksızın gerçekleştirilen disiplin kurulları kararları, yargı mercilerince iptal edilmektedir. Yazılı şekilde bildirdiğimiz üzere, toplanacak disiplin kurullarının bir bileşeni olarak sendika temsilcileri, aynı zamanda karar alınırken oy kullanma hakkına da sahiptirler. Disiplin kurullarına katılacak sendika temsilcilerimizin toplantı için gerekli hazırlığı yapabilmesi olanağının da tanınması zorunlu olup, disiplin kurullarının, toplantı tarihi, yeri ve zamanı belirlenirken/bildirilirken, bu hususun da dikkate alınarak toplanmalarının/karar almalarının sağlamasını talep ediyoruz.
- Geçmiş dönemlerde sıklıkla yaşanan 13/b-4 geçiçi görevlendirme ile ilgili şikayetler yaptığımız görüşmeler sonucunda azalmıştır. Ancak bazı amirlerin özellikle idari personeli yer değişikliği ile tehdit ettiği duyumları gelmektedir. Bu tür uygulamalar Dokuz Eylül Üniversitesi’nin personeli/öğrencisi ve kamuoyu nezdindeki adını/görünümünü/güvenilirliğini/itibarını olumsuz etkilemekte, zaman, emek/enerji ve maddi kaynakların israfına yol açmaktadır. Bu nedenle, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 13/b-4 maddesinin uygulanmasının hukuka/amacına/etik ilkelere uygun olmasını talep ediyoruz.
- Vekâlet düzenlemesi/yetkilendirmesi de 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 13/b-4 maddesi ile rektörlere verilen geçici görevlendirme yetkisinin kullanımında olduğu gibi, sıkça yasal gerekçesinin/konuluş amacının dışında ve kötüye kullanılmaktadır. Vekâlet düzenlemesi/yetkilendirmesi, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nda, devletin sürekliliğinin ve görevin gereği gibi yerine getirilmesi gereğinin bir sonucu olarak, geçici nedenlerle boşalan görevlerin aksamaması amacı ile tesis edilmiştir. Ne yazık ki, zaman içinde uygulama amacından uzaklaşılarak, boşalmış kadro ve görevler kalıcı şekilde/yıllarca, bir işgörenin yararına/çıkarına ve diğer işgörenlerin zararına/aleyhine olacak şekilde vekâleten sürdürülür hale getirilmiştir. Bu haksız uygulama, işgörenler arasında gereksiz rekabete/düşmanlıklara/çatışmalara yol açmakta, çalışma huzurunu/barışını bozmakta ve çalışmaların verimini düşürmektedir. Vurgulamalıyız ki, gerek akademik gerekse idari ve teknik işgören temin edilmesinde/görevlendirilmesinde yaşanan sıkıntıları azaltmak ve işgörenlerin verimli bir şekilde istihdam edilmesini sağlamak amacıyla rektörlere verilen geçici görevlendirme yetkisi, Üniversitemiz bünyesinde, zaman içinde bir cezalandırma ve dilediğini makam mevki sahibi yapma aracına dönüşmüştür.
Yükseköğretim kurumlarında vekâlet düzenlemesinin/yetkilendirmesinin ancak (hastalık, izin, soruşturma ve benzeri), geçici nedenler için/geçici sürelerle uygulanabileceği dikkate alınarak, Üniversitemiz yönetimince, kalıcı şekilde boşalan kadrolara kalıcı şekilde görevlendirme yapılması için derhal gerekli işlemlerin başlatılmasını talep ediyoruz.
- Görevde yükselme sınavına tabi kadrolarla ilgili olarak, yasaların ve yargı kararlarının kalıcı şekilde boşalmış kadrolar için makul (sınav açılması ve yapılması için gereken) sürede sınav açılmasını buyurduğu, daha önceki birçok kurum idari kurulunda gündeme getirilmiştir. Buna rağmen Rektörlük, kalıcı şekilde boşalmış şube müdürlüğü ve müdür yardımcısı kadroları için sınav açmamıştır. Bu durumu bir kez daha gündeme getiriyor, en kısa zamanda kalıcı şekilde boşalmış olan şube müdürlüğü, müdürlük ve müdür yardımcılığı kadroları için görevde yükselme sınavı açılmasını talep ediyoruz. Ayrıca diğer kadrolar için de her yıl düzenli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği sınavı açılmasını talep ediyoruz. Aralık 2021 dönemi kurum idari kurulunda sınav planlama çalışmalarının devam ettiği bildirildi ancak bu güne kadar her hangi bir sınav duyurusu yapılmadı.
- 19/03/2011 tarihli ve 27879 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “İşyerlerinde Psikolojik Tacizin (Mobbing) Önlenmesi” konulu 2011/2 sayılı Başbakanlık Genelgesi ile; kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör işyerlerinde gerçekleşen psikolojik tacizin, çalışanların itibarını ve onurunu zedelediği, verimliliğini azalttığı ve sağlığını kaybetmesine neden olarak çalışma hayatını olumsuz etkilediği belirtilerek, kasıtlı ve sistematik olarak belirli bir süre çalışanın aşağılanmasının, küçümsenmesinin, dışlanmasının, kişiliğinin ve saygınlığının zedelenmesinin, kötü muameleye tabi tutulmasının, yıldırılmasının ve benzeri şekillerde ortaya çıkan psikolojik tacizin önlenmesinin gerek iş sağlığı ve güvenliği gerekse çalışma barışının geliştirilmesi açısından çok önemli olduğu ifade edilmiştir. Söz konusu Genelge’de bu doğrultuda, çalışanların psikolojik tacizden korunması amacıyla alınması uygun görülen tedbirler sıralanmıştır. Genelge’de, işyerinde psikolojik tacizle mücadelenin öncelikle işverenin sorumluluğunda olduğu, işverenlerin çalışanların tacize maruz kalmamaları için gerekli bütün önlemleri alacakları hükme bağlanmıştır
Üniversitemiz bünyesindeki, yıldırma/psikolojik taciz (mobbing) niteliğindeki tüm tutum, eylem ve işlemlerin, kim tarafından gerçekleştirilirse gerçekleştirilsin muhakkak engellenmesi;
İş sağlığı ve güvenliğine ilişkin gerekli tüm önlemlerin ivedilikle alınması;
Bu kapsamda eğitimler verilmesi, önleyici mekanizmalar geliştirilmesi ve mağduriyetlerin giderilmesi;
İhbarların/şikâyetlerin titizlikle incelenmesi, sorumluların tespit edilmesi, uyarılması ve cezalandırılması gerekmektedir.
Bu gerekçelerle, “yıldırma/psikolojik taciz (mobbing) ile mücadele” kapsamındaki Üniversite yönetiminin sorumluluğunu/yükümlülüklerini hatırlatarak, kişinin dokunulmazlığı, maddi ve manevi varlığı; çalışma hakkı/ödevi ile iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin güvence normları kapsamında gerekli tüm önlemlerin alınmasını talep ediyoruz.
7- “Yıldırma/psikolojik taciz (mobbing) ile mücadele” kapsamında taleplerimize cevaben 16.12.2021 tarihinde yapılan toplantı sonucu “Kurum içerisinde insan kaynakları niteliklerinin geliştirilmesi sürecinde eğitimlerin verilmesi ve gerekli tedbirlerin alınması yönünde ileriye yönelik gerekli adımların atıldığı ve atılmaya devam edileceği ve bu kapsamda Performans Değerlendirme Yönergesinin çıkarıldığı ve uygulamasının başlayacağı” bildirildi.
Performans Değerlendirme Yönergesinin atıf yapılan 5018 sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunun amacı “kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde elde edilmesi ve kullanılmasını, hesap verebilirliği ve malî saydamlığı sağlamak üzere, kamu malî yönetiminin yapısını ve işleyişini, kamu bütçelerinin hazırlanmasını, uygulanmasını, tüm malî işlemlerin muhasebeleştirilmesini, raporlanmasını ve malî kontrolü düzenlemektir.” Kanunun amacı; Dokuz Eylül Üniversitesi yönetiminin kurumsal performansını ölçmeye ilişkindir.
Kamu İç Kontrol Standartları Tebliği’nin 3. maddesinde “İdareler, personelin yeterliliği ve görevleri arasındaki uyumu sağlamalı, performansın değerlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik önlemler almalıdır.” Kapsamında şartlardan birisi “Personelin işe alınması ile görevinde ilerleme ve yükselmesinde liyakat ilkesine uyulmalı ve bireysel performansı göz önünde bulundurulmalıdır” maddesi ile DEÜ yönetiminin görevde yükselme konusunda liyakat ve performansı dikkate almak hususunda insiyatifi yoktur. Yine aynı tebliğin 3.8. maddesinde “Personel istihdamı, yer değiştirme, üst görevlere atanma, eğitim, performans değerlendirmesi, özlük hakları gibi insan kaynakları yönetimine ilişkin önemli hususlar yazılı olarak belirlenmiş olmalı ve personele duyurulmalıdır.” denilmektedir. Ancak DEÜ Yönetiminin bu maddeye konu olan personelin eğitimi, özlük hakları, üst görevlere atanma gibi süreç yönetimine dair herhangi bir beyanı bulunmamaktadır.
Dolayısıyla objektif, ölçülebilir, hukuk ve hakkaniyete uygun olmayan kime ve neye göre verildiği bilinmeyen nota dayalı değerlendirme usulü iş barışını bozmaktadır ve işgörenlerimize yönelik mobing aracı olarak kullanılmaya açıktır. Tüm bu nedenlerle 2021 yılı Aralık ayı sonu uygulamaya geçilen Performans Değerlendirme Yönergesinin iptalini talep ediyoruz.
8- Üniversite öğretim üyeliği kadrolarına atama ilkeleri ve uygulama esasları incelendiğinde; alanın özellikleri gözetilerek makale kitap kitap içi bölüm yazarlığı bildiri proje atıf sanatsal etkinlikler gibi farklı bilimsel ölçütlerin uygulama kolaylığı bölümlere göre farklılıklar göstermektedir. Bilimsel araştırma ve yayımlar yapmak” doktor öğretim üyelerinin görevlerinden sadece bir kısmıdır. Bir akademisyen; yazdığı makale ve kitaplarla, sunduğu bildirilerle, verdiği ders, konferans ve seminerlerle, yönettiği tezlerle, öğrencilerinin eğitimine ve akademik gelişimine yaptığı katkıyla, toplumu aydınlatmasıyla, yerine getirdiği idari görevleriyle, örneğin üyesi olduğu bilim derneğinin faaliyetlerine yaptığı katkıyla, mesleğinin gereklerini yerine getirmiş sayılır. Bir doktor öğretim üyesinin çalışmaları değerlendirilirken de değerlendirmenin sadece (veya büyük ölçüde) yaptığı yayınlarla (ve sadece yayın sayısına bakılarak) sınırlandırılmamalı, akademiye sunduğu katkının bütünüyle ele alımalı.
Dolayısla doktor öğretim üyeleri yapmak zorunda olduğu idari görevler, ders yükleri v.b. nedenler ile bu tür ölçütleri zamanında yerine getirmekte zorlanmaktadırlar. DEÜ Öğretim üyeleri kadrolarına atama ilkeleri ve uygulama esaslarının iptal edilmesini, 2547 sayılı yükseköğretim kanuna göre atamaların yapılmasını talep ediyoruz.
9- Önceki kurum idari kurulu toplantılarında gündeme getirildiği üzere, idari ve teknik işgörenler –akademik personelden farklı olarak- emekli olduklarında, yıllarca emek verdikleri yerleşkelere, hiçbir kısıtlamaya tabi olmaksızın giriş çıkış yapamamaktadır. Eşitliğe aykırı bu durumun sonlandırılmasını talep ediyoruz.
10-Sağlık yerleşkesinde bulunan kreşin yarım gün hizmet vermesi, işgörenlerimiz açısından çok büyük mağduriyetler doğurmuştur. Bazı sağlık çalışanlarının (eşi ve kendisinin), 24 saat nöbetli çalışmak zorunda olmaları, ebeveynlerin nöbetlerinin çakıştığı durumlarda, ebeveynlerin ve bakıma muhtaç olan çocuklarının mağduriyetine yol açmıştır.
Kamu Görevlilerinin Geneline ve Hizmet Kollarına Yönelik Mali ve Sosyal Haklara İlişkin 2022 ve 2023 Yıllarını Kapsayan 6. Dönem Toplu Sözleşme” metni 25 Ağustos 2021 günlü ve 31579 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmış olup, söz konusu Toplu Sözleşme metninin, “Genel Hükümler” başlıklı Birinci Kısmı’nda yer alan “Kreş Hizmetleri” başlıklı 38 nci maddesine göre, kamu kurum ve kuruluşları, imkânları çerçevesinde personeline kreş hizmeti sunma, kalitesini ve kapasitesini arttırma konusunda ihtimam gösterir”.
Bu hüküm de göz önünde bulundurularak, Sağlık Yerleşkesi’nde bulunan kreşin tam gün hizmet vermesini ve mağduriyetin giderilmesini talep ediyoruz. Ayrıca Tınaztepe Kampüsünde inşaatı devam eden kreşin ne zaman hizmete gireceği dair tarafımıza bilgi verilmesi, kreş ücretlerinin personelimize uygun indirimler yapılarak belirlenmesi talebimiz bulunmaktadır.
- Bazı üniversite işgörenlerimizin, özellikle de sağlık yerleşkesi ve hastanede görev yapan işgörenlerimizin, hasta olmaları, hatta cerrahi operasyon geçirmeleri durumunda dahi istirahat raporu verilmediği konusunda yakınmalar artmıştır. Bu uygulama, gerek hasta hakları, gerek kişi hak ve özgürlükleri bakımdan hukuka aykırı olup, bu tür mağduriyete yol açacak uygulamaya son verilmesini talep ediyoruz.
- Üyelerimiz tarafından, bazı Fakültelerde Norm Kadro Uygulaması nedeniyle, Profesör ve Doçent kadrolarına atama ve yükseltme yapılmadığı, ancak bazı kişilere enstitüler üzerinden kadro verilerek, atama yapılmayan Fakültelere görevlendirme yapıldığı yakınmaları Şubemize ulaşmıştır. Özellikle Sağlık Bilimleri ve Onkoloji Enstitülerinde bu uygulamaların sürdüğü bilgisine ulaşılmıştır. Bu tür uygulamalara son verilmesini talep ediyoruz.
- 237 Sayılı Taşıt Kanunu çerçevesinde 18.07.2007 tarih ve 26407 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2007/3 nolu Tasarruf Tedbirleri ile ilgili Başbakanlık Genelgesiyle, Üniversitemiz bünyesinde resmi taşıtlar için 01.03.2021 tarihinden itibaren “Taşıt Havuz Sistemi” uygulamasına geçilmiştir. Bu uygulamada, Tınaztepe Yerleşkesi’nde, Destek Hizmetleri Takip Sistemi üzerinden hizmet talep edilerek resmi araçlardan yararlanılmaktadır. Toplu olarak bir arada bulunma durumunda olan şoför işgörenlerimiz için, iş saatlerinde bekleme ihtiyaçlarını karşılamaya uygun herhangi bir yapı yapılmadığını, 17 kişilik mevcudun iki adet küçük konteynerde beklediğini, konteynerlerin yaz sıcağı ve kış koşullarında yetersiz, sağlıksız ve ancak şahsi eşyalar bırakılabilecek kadar küçük olduğunu, işgörenlerin iş saatlerini geçirebileceği bir bina olmadığını, kurumumuz ile yaptığımız yazışmalarımızda bildirmiş olmamıza rağmen, şoför işgörenlerimizin çalışma koşulllarında herhangi bir iyileştirme yapılmadığı görülmüştür. İşgörenlerimizden bu bağlamda gelen haklı taleplerin, barınma ve çalışma şartlarının, herhangi bir mağduriyet yaşanmadan ivedilikle iyileştirilmesi talep ediyoruz.
- Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı bünyesinde görev yapmakta olan işgörenlerimizden şu hususlarda yakınmalar artmıştır: Bulunduğu kadro dışında görev verilmesi, teknisyen veya tekniker kadrosunda bulunmasına rağmen temizlik işlerinde görevlendirilmesi, farklı kampüslerde 2. görev verilmesi, hafta sonu görevlendirilmeleri, iş güvenliğinin dikkate alınmaması görevlendirmeler sırasında yol ve yemek ücretlerinin ödenmemesi bu durumlara itiraz edildiğinde sürgün vb. mobbing çeşitleri ile karşı karşıya kalmaları. Tınaztepe havuzda çalışan işgörenlerimize hafta sonu iki gün görevlendirme yapılıp karşılığı bir gün izin olarak verileceğini ancak geçen yıldan kalan fazla mesai karşılığı olan izinlerini dahi alamadığına dair yakınmalar gelmektedir. Mutfakta ve yemekhanelerde görevli personelin çalışma saatleri öğlen yemek molası olmamasına rağmen 07-16 olarak düzenlenmiş ancak hizmet sektörü statüsünde olan bu birimlerde öğlen dinlenme saatleri olmadığı için mesai saat süreleri uzamıştır. Bu durumun ivedilikle düzenlenmesini talep ediyoruz.
Öte yandan, 4/d kadrosunda temizlik görevlisi olarak alınan personelin masa başı işlerde görevlendirilmesi nedeniyle, bu kişilerin görevleri gereği yapacakları işler, diğer 4/d statüsündeki temizlik elemanlarının ve hatta görev tanımları temizlik yapmayı kapsamayan kadrolu personelin iş yükü haline getirilmiştir. Benzer bir durum kooperatif ile ortak çalışma alanlarında dahi kadrolu personelin ikinci sınıf çalışan durumuna düştüğüne dair yakınmalar gelmektedir. Bu durum iş barışını bozmakta ve iş görenler arasında husumete yol açmaktadır. İşgörenlerimize kadro ve unvanlarına uygun görevler verilmesini, iş sağlığı ve güvenliğinin sağlanmasını fazla mesai karşılığı alacakları olan izinlerinin verilmesini talep ediyoruz.
- Doçentlik unvanını almış olup hala doktor öğretim üyesi kadrosunda olan öğretim üyeleri bağlamında önemli bir sorun; doçentlik kadrolarının ilanında yaşanan adaletsizliklerdir. Hangi anabilim dalından doçentlik kadrosunun ilan edileceği belirlenirken dikkate alınması gereken, doçentlik unvanının alınma tarihi olmasına rağmen, bir birimde, yıllardır doçent kadrosunun ilanı için bekleyen öğretim üyeleri varken, en son doçentlik unvanı almış olan kişinin dahil olduğu anabilim dalı bağlamında doçentlik kadrosu ilanı yapılmıştır. Talebimiz, diğer bütün konularda olduğu gibi, hangi anabilim dalı bağlamında doçentlik kadrosunun ilan edileceği belirlenirken de yönetimin adil/hukuka uygun davranmasıdır.
- Doktor öğretim üyeliği kadroları ilanı bağlamında tarafımıza en çok iletilen şikayet, çok az sayıda kadro ilanı yapılması ve kadroların birimlere dağıtımında yaşanan adaletsizliklerdir. Yönetimin, Devlet Yükseköğretim Kurumlarında Öğretim Elemanı Norm Kadrolarının Belirlenmesine ve Kullanılmasına İlişkin Yönetmelik’in “Öğretim elemanı asgari kadro sayısını aşan bütün atamalarda asgari kadrolar da dahil olmak üzere kadroların en fazla 2/3’ü aynı unvan için kullanılabilir” (m. 5/4) hükmünü, bazı birimlerde doktor öğretim üyeliği kadrosu ilanı yapılamamasına gerekçe olarak kullanması bağlamında önerimiz, doçentlik kadrosu ilanı yoluyla bu hükmün gereğinin sağlanmasıdır. Talebimiz, doktor öğretim üyeliği kadroları ilanı bağlamında da yönetimin adil/hukuka uygun davranmasıdır.
- İzmir Valiliğinin 03/10/2021 tarih, 40595 sayılı yazısına konu olan ve 24/09/2021 tarih 115437 sayılı DEÜ Rektörlüğünün yazısı ile talep edilen mesai saati düzenlemesi hususunda Tınaztepe yerleşkesinde görev yapmakta olan işgörenlerimizden çok fazla sayıda yakınmalar gelmektedir. Ders saatlerinin aynı kaldığı düşünüldüğünde, bu düzenlemeye neden gerek duyulduğu anlaşılamamakta olup, pandemi koşullarının sona ermesi nedeni ile daha önce olduğu gibi mesai saatlerinin 08:30- 12:00/13:00- 17:30 olarak düzenlemesini talep ediyoruz.
- Tınaztepe Yerleşkesi’ndeki işgörenlerimizin banka ile ilgili işlemlerini vakit kaybetmeden yapabilmesi için, Üniversitemizin önümüzdeki dönem maaş anlaşmasını yapacağı bankanın Tınaztepe yerleşkesinde şube açmasının sağlanmasını talep ediyoruz.
- 2018 yılında yapılan promosyon anlaşmasının döneminin emsallerinin çok çok altında bir rakam ile sonuçlanması nedeniyle işgörenler olarak çok büyük bir maddi kayıp yaşadık. Bu yıl yapılacak olan banka promosyon anlaşmasının işgörenlerimizi mağdur etmeden ve yüksek yarar gözetilerek yapılmasını yetkili iki sendikanın da ihale komisyonuna katılımını talep ediyoruz. (İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsünde geçtiğimiz ay gerçekleşen, yetkili sendika olarak katılmış olduğumuz, promosyon ihalesi dört yıllık 17500 TL ile sonuçlanmıştır.)
TOPLANTIDA BULUNANLAR:
ÜNİVERSİTE TEMSİLCİLERİ
|
SENDİKA TEMSİLCİLERİ |
4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu ile Toplu Sözleşme Görüşmelerinin Yapılma Usul Ve Esasları İle Kamu Görevlileri Hakem Kurulu, Kamu Personeli Danışma Kurulu ve Kurum İdari Kurullarının Teşkili, Çalışma Usul Ve Esaslarına İlişkin Yönetmelik uyarınca, Dokuz Eylül Üniversitesi İşveren Vekilleri ile işyerinde yetkili sendika olan Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası (Eğitim-İş) temsilcilerinden oluşan Kurum İdari Kurulu, 2022 Yılı Nisan Döneminde 12.05.2022 tarihinde saat 15.00’da Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörlüğü Senato salonunda toplandı.
Madde 11’in gündemden çıkarılmasına karar verilerek, diğer gündem maddeleri görüşülmeye geçildi.
KARAR 1)
İş Sağlığı ve Güvenliği Komisyonuna yetkili sendika temsilcisinin çağrıldığı ve bundan sonraki süreçlerle de sendikaya resmi usullerle bildirim yapılacağı ve katılacak kişilere dair isimlerin sendika tarafından iletileceği bildirildi.
KARAR 2)
Kesinleşmiş İstinaf Mahkemesi kararı, güncel Danıştay içtihatları ile Yükseköğretim Kurulu Başkanlığından alınan görüş kapsamında Üniversitemiz Disiplin Kurulu toplantılarına sendika temsilcilerinin davet edilmediği yönünde bilgilendirme yapılarak, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının görüşünün sendikaya iletileceği ve bir sonraki toplantıda konunun tekrar değerlendirileceği bildirildi.
KARAR 3)
2547 sayılı Kanunun 13-b/4 maddesinde yer alan hüküm uyarınca ilgililerin görev yeri değişiklikleri birimlerin ihtiyacı gözetilerek yapılmaktadır. Üniversitemizden nakil, istifa emeklilik gibi nedenlerle çok sayıda personelimiz ayrılmaktadır. Ancak Cumhurbaşkanlığı Kararı ile Üniversitemize idari kadrolarda kullanılmak amacıyla verilen atama izin sayısı sınırlıdır.
Bu nedenle Üniversitemiz birimlerinden ayrılan personel ihtiyacı ile yeni kurulan birimlerimizin personel ihtiyacının kurum içi görevlendirme ile karşılanmaya çalışıldığı, bu görevlendirmelere çalışanı mağdur etmemeye özen gösterilerek devam edileceğine bildirildi.
KARAR 4)
Söz konusu vekaleten ve tedviren görevlendirmelerin birimlerin ihtiyaçları doğrultusunda ve mevzuata uygun olarak gerçekleştirildiği, kadrolarımızla ilgili tahsis tenkis çalışmalarının devam ettiği bildirildi.
KARAR 5)
Üniversitemizce görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavının, 2022 yılı içinde açılması için çalışmaların devam ettiği bildirildi.
KARAR 6)
Mevzuatın gerektirdiği kurumsal sorumlulukla ilgili işlemler özenle yerine getirilmekte olup, bundan sonraki süreçte de bu hususların devam edeceği bildirildi.
KARAR 7)
Dokuz Eylül Üniversitesi İç Kontrol Standartları Eylem Planında (Temmuz 2021); Kamu İç Kontrol Standardı ve Genel Şartı KOS.3.6’da “Personelin yeterliliği ve performansı bağlı olduğu yöneticisi tarafından en az yılda bir kez değerlendirilmeli ve değerlendirme sonuçları personel ile görüşülmelidir.” ifadesi yer almakta olup bu kapsamda yılda en az bir kez Üniversitemiz personeline yönelik performans değerlendirmesinin yapılması ve değerlendirme sonuçlarının da değerlendiren amirler tarafından personele bildirilmesi eylemi ön görüldüğünden Üniversitemiz Performans Değerlendirme Yönergesi hazırlanmıştır.
Personel verimliliğini arttırma ve eğitimini planlama amacı ile uygulamaya konan Performans Değerlendirme Yönergesinin kurumların uymakla yükümlü oldukları, Maliye Bakanlığınca belirlenen Kamu İç Kontrol Standartları Tebliği hükümlerine göre oluşturulduğu ve uygulamaya devam edileceği bildirildi.
Uygulama sırasında yaşanan aksaklıklar için çalışma barışını bozması ihtimali olan konuların değerlendirilmesi, gerekli eğitimlerin düzenlenebileceği ve Yönerge isminin iyileştirilmesine ilişkin gerekli çalışmaların yapılabileceği bildirildi.
KARAR 8)
Üniversitemiz yeniden atama kriterleri; Üniversitemizin akademik anlamda daha başarılı olması, akademik standartlarını geliştirmek ve Üniversitemizin araştırma üniversitesi olma hedefinin devamlılığı doğrultusunda Üniversitemiz birimlerinde görev yapan Profesör, doçent ve doktor öğretim üyelerinden oluşan komisyonda görüşülerek hazırlanmıştır.
Söz konusu yeniden atama kriterlerinin; Üniversitemiz doktor öğretim üyelerini doçentlik sürecine hazırlamaya yönelik ÜAK kriterleri dikkate alınarak aynı grupta yer alanlar için alanların özellikleri gözetilerek; makale, kitap, kitap içi bölüm yazarlığı, bildiri, proje, atıf, sanatsal etkinlikler gibi farklı bilimsel ölçütlerin esas alınarak tanımlandığı bildirildi.
KARAR 9)
Konu ile ilgili çalışmalarımızın devam ettiği bildirildi.
KARAR 10)
15 Temmuz Sağlık ve Sanat Yerleşkesindeki okul öncesi eğitim biriminin tam gün çalıştığı, diğer yerleşkeler için de çalışmaların yapıldığı bildirildi.
KARAR 11)
Gündemden çıkarıldığı için görüşülmedi.
KARAR 12)
Devlet Yükseköğretim Kurumlarında Öğretim Elemanı Norm Kadrolarının Belirlenmesine ve Kullanılmasına İlişkin Yönetmelik uyarınca akademik kadrolar için kadro planlamalarının Üniversitemiz birimlerinden gelen kadro talepleri, Üniversitemizin ihtiyacı, boş kadroları ve öğretim üyesi kadrolarında kullanılmak üzere verilen atama izinleri doğrultusunda yapıldığı bildirildi.
KARAR 13)
Gerekli düzenlemelerin yapıldığı; iyileştirme çalışmalarının devam ettiği bildirildi.
KARAR 14)
Mevzuata uygun gerekli hassasiyetlerin gösterildiği ve gösterilmeye devam edileceği bildirildi. Mutfakta ve yemekhanelerde çalışma konusunda karşılıklı bilgilendirme yapıldı.
KARAR 15)
Üniversitemiz birimlerinden gelen kadro taleplerine ilişkin ilanlar, Üniversitemizin ihtiyacı, boş kadroları ve atama izinleri doğrultusunda yapıldığı bildirildi.
KARAR 16)
Devlet Yükseköğretim Kurumlarında Öğretim Elemanı Norm Kadrolarının Belirlenmesine ve Kullanılmasına İlişkin Yönetmelikte yer alan “Öğretim elemanı asgari kadro sayısını aşan bütün atamalarda asgari kadrolar da dahil olmak üzere kadroların en fazla 2/3’ü aynı unvan için kullanılabilir” ifadesinde oran 3/4 olarak değiştirilmiş olup, anılan yönetmelikte Araştırma Üniversitelerinde bu şartın aranmayacağı bildirildi.
KARAR 17)
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ve diğer üst kurumlardan yeni düzenlenmelerle ilgili bilgi-belge geldiğinde konuya ilişkin tekrar değerlendirme yapılabileceği bildirildi.
KARAR 18)
Bir sonraki banka promosyon anlaşması kapsamında konuya ilişkin değerlendirme yapılabileceği bildirildi.
KARAR 19)
Mevzuat uyarınca işlem yapılacağı, promosyon bedelleri konusunda çalışan yararına olacak en uygun koşulların sağlanacağı bildirildi.
KARAR 20)
Sendika tarafından görüş ve öneriler sunulacağının bildirilmesi üzerine, görüş ve önerilere geçildi. Özgelirden maaş personelin bordrolarını görebilmesi için Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ile görüşmeler yapılması önerildi.