2021 Nisan Dönemi-Kurum İdari Kurulu (Eğitimİş)
KURUM İDARİ KURUL KARARLARI
Toplantı Tarihi : 28.05.2021 Toplantı Dönemi : 2021 Yılı/Mayıs
GÜNDEM :
Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası (Eğitimİş) İzmir 4 No’lu Şube (Yükseköğretim Şubesi) tarafından 2021 Mayıs Kurum İdari Kurulu toplantısı için sunulan talep ve öneriler şunlardır:
1- Sendikalar kamu işlevinin sağlanmasında kurumların paydaşıdır. Öyle ki; sendika üyeleri aynı zamanda kamu kurumlarında görev yapmakta olan işgörenlerdir. Bu noktadan hareket edildiğinde karar verici konumundaki kamu görevlilerinin karar alma süreçleri içerisinde sendika temsilcilerinin de görüş ve önerilerini almaları süreç yönetimi anlamında sonradan ortaya çıkma olasılığı bulunan birçok sorunu önceden görebilme ve giderebilme anlamına gelmektedir. Böyle bir tutum içerisinde karar süreçleri geliştirilmesinin gerek ekonomik yarar sağlama gerekse kararların yargısal denetime takılmadan uygulanabilirliği dolayısı ile verimliliği gibi birçok olumlu çıktısı olduğu görülecektir. Bu nedenle daha çok iletişim ve karşılıklı görüş alışverişinde bulunulmasını talep ediyoruz.(somut olarak ne öneriyoruz?)
2- COVİD-19 salgını ile mücadele kapsamında maske dağıtımı, dezenfekte çalışmaları, dezenfektan kutularının içeriğinin düzenli yenilenmesi ve doldurulması, ateş ölçümü benzeri çalışmalar, ofislerde maske ve fiziksel mesafe kurallarına uyulması yönündeki önlemlerin düzenli uygulanması ve geliştirilmesini talep ediyoruz. Yerleşkelerde ve özel olarak Sağlık Yerleşkesinde Hastanede görev yapan üyelerimizden bu konuda yakınmalar gelmektedir.
3-Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Yasası ile Toplu sözleşme hükümleri uyarınca sendika temsilcileri toplanacak disiplin kurullarının bir bileşenidir. Öyle ki; sendika temsilcilerinin katılımı sağlanmaksızın gerçekleştirilen disiplin kurulları yargı mercilerince iptal edilmektedir. Yazılı şekilde bildirdiğimiz üzere toplanacak disiplin kurullarının bir bileşeni olarak sendika temsilcileri aynı zamanda kararları oylama hakkına da sahiptirler. Disiplin kurullarına katılacak sendika üyelerimizin gerekli hazırlığı yapabilmesi için toplantı tarihi, yerini, yeri ve zamanı bildirilirken bunun dikkate almasını ve disiplin kurullarının bu gereğe uygun toplanmalarının ve karar almalarının sağlamasını talep ediyoruz.
4- 2547 sayılı Yükseköğretim Yasasının 13/b-4 maddesi ile rektörlere verilen görevlendirme yetkisi öz olarak gerek akademik gerekse idari ve teknik işgörenlerin etkin ve verimli çalışabilmeleri için istihdam edilmelerini amaçlamaktadır. Bu konuda geçmişten bu güne birçok talebimiz olmakla birlikte yasa maddesinin amaç dışı kullanımı devam etmektedir. Sonuç olarak zaman alıcı olsa da bu tür işlemler yargıya intikal ettiğinde iptal edilmektedir. Ancak bu DEÜ’nün görünümünü olumsuz etkilemekte, zaman, enerji ve maddi kaynakların kaybına yol açmaktadır. Bu nedenle 2547 sayılı yasanın 13/b-4 maddesinin uygulanmasının amaca uygun olmasını talep ediyoruz.
5- Vekâlet düzenlemesi ve 2547 sayılı Yükseköğretim Yasasının 13/b-4 maddesi ile rektörlere verilen geçici görevlendirme yetkisi sıkça yasal gerekçesinin ve tesis amacının dışında ve kötüye kullanılmaktadır. Vekâlet düzenlemesi Devlet Memurları Yasasında devletin sürekliliğinin bir sonucu olarak geçici nedenlerle boşalan görevlerin aksamaması amacı ile tesis edilmiştir. Zaman içinde uygulama amacından uzaklaşılarak kalıcı şekilde boşalmış kadro ve görevler yıllara sair olmak üzere ve bir işgörenin yararına iken diğer işgörenlerin zararına olacak şekilde vekâleten sürdürülür hale getirilmiştir. Bu, işgörenler arasında gereksiz rekabete ve düşmanlıklara yol açmaktadır. Ayrıca, gerek akademik gerekse idari ve teknik işgören temin edilmesinde yaşanan sıkıntıları azaltmak ve işgörenlerin verimli bir şekilde istihdam edilmesini sağlamak amacıyla rektörlere verilen geçici görevlendirme yetkisi zaman içinde bir cezalandırma ve geçici de olsa dilediğini makam mevki sahibi yapma aracına dönüşmüştür. Yükseköğretim kurumlarının vekâlet düzenlemesinin ancak (hastalık, izin, soruşturma ve benzeri) geçici nedenler için ve sürelerde uygulanabileceği, kalıcı şekilde boşalan kadrolar için kurumların derhal kadronun kalıcı şeklide doldurulması için gerekli işlemleri başlatmasını talep ediyoruz.
6- 19/03/2011 tarihli ve 27879 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan “İşyerlerinde Psikolojik Tacizin (Mobbing) Önlenmesi” konulu Başbakanlık Genelgesi; psikolojik tacizin çalışanların itibarını ve onurunu zedelediği, verimliliğini azalttığı ve sağlığını ve yaşamını kaybetmesine neden olarak çalışma hayatını olumsuz etkilediği, kasıtlı ve sistematik olarak belirli bir süre çalışanın aşağılanması, küçümsenmesi, dışlanması, kişiliğinin ve saygınlığının zedelenmesi, kötü muameleye tabi tutulması, yıldırılması ve benzeri şekillerde ortaya çıktığını vurgulamaktadır. Psikolojik tacizin önlenmesi, iş sağlığı ve güvenliğinin ve çalışma barışının geliştirilmesi için gerekli tedbirlerin alınması gerektiği, işyerinde psikolojik tacizle mücadelenin öncelikle “işverenin sorumluluğunda” olduğu, işverenlerin çalışanların tacize maruz kalmamaları için gerekli bütün önlemleri alacakları, bütün çalışanların psikolojik taciz olarak değerlendirilebilecek her türlü eylem ve davranışlardan uzak duracakları hüküm altına alınmıştır. Üniversitemizde çalışan akademik ve idari personelin mobbing niteliğindeki tutum ve davranışlar ile son yıllarda daha fazla karşılaştığı; amacı dışında kullanılan disiplin soruşturmaları ile bezdirilmeye çalışıldığı; görev yerlerinin sıklıkla değiştirildiği; hak ve menfaat ihlallerine maruz kaldıkları ve istifa/emekliliğe zorlandıkları yönünde ciddi ve yaygın şikâyetler gelmektedir. Üniversite’ye karşı gerek idari gerekse adli şikâyet ve ihbarların arttığından haberdarız ve bu süreçte yetkili sendika olarak mobbing uygulamaları karşısında tarafız. Zira kamu denetleme ve yargı organlarında Üniversite aleyhine biriken şikâyet dilekçeleri, tahkikatlar, dava, tazminat ve çeşitli yaptırımlar, üniversitemizde çalışma huzurunun bozulmasına, kaynak sarfiyatına ve kamu zararına yol açmaktadır. İlgili mevzuat ve mahkeme kararları, mobbing ile mücadelede İdareye “pozitif sorumluluk” yüklemektedir. Bu kapsamda:
Mobbing niteliğindeki tutum, eylem ve işlemlerin kim tarafından gerçekleştirilirse gerçekleştirilsin muhakkak engellenmesi;
İş sağlığı ve güvenliğine ilişkin gerekli tüm önlemlerin ivedilikle alınması;
Bu kapsamda eğitimler verilmesi, önleyici mekanizmalar geliştirilmesi ve mağduriyetlerin giderilmesi;
İhbar ve şikâyetlerin titizlikle incelenmesi, sorumluların tespit edilmesi ve uyarılması ve gerekirse cezalandırılması gerekmektedir.
Bu gerekçelerle “mobbing ile mücadele” kapsamındaki sorumluluk ve yükümlülüklerinizi hatırlatarak kişinin dokunulmazlığı, maddi ve manevi varlığı; çalışma hakkı ve ödevi ile iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin güvence normları kapsamında gerekli tüm önlemlerin alınmasını talep ediyoruz.
7- Yönetim Hizmetleri sınıfında olmayan işgörenlerin hukuken müdür, şube müdürü ve müdür yardımcısı kadrolarına vekâlet etme olanaklarının olmadığını, bu işgörenler tarafından yapılan işlemlerin hukuken sakat olduğunu ve ciddi sorunlar yaratabileceğini dolayısı ile bu uygulamaya son verilmesini daha önce de gündeme getirmiştik. Öyle ki; bu yolla kadro ve unvanı ile yıllardır kamu yöneticisi konumunda olan birçok işgören bulunmakta iken memur, bilgisayar işletmeni, tekniker vb. unvanlardaki işgörenlerin müdür, şube müdürü ve müdür yardımcısı kadrolarına vekâlet etmeleri hukuka ve kamudaki hiyerarşiye aykırıdır. Keza koruma ve güvenlik teşkilatının kendi içindeki özel ve özellikli yapısı gereği sivil memur durumuna geçmiş olan; yani önceden koruma ve güvenlik görevlisi iken memurluğa geçişi yapılmış işgörenlerin hâlihazırda Koruma ve Güvenlik Şube Müdürlüğü ve Müdür Yardımcılığına vekâlet etmeleri yasal bir uygulama değildir. 5188 sayılı Özel Güvenlik Hizmetlerine Dair Kanunda 680 sayılı KHK ile yapılan değişikliklerle yönetici konumundaki koruma ve güvenlik görevlilerinin en az lisans mezunu olmaları ve ayrıca özel güvenlik temel eğitimini başarı ile tamamlamış olmaları şartı getirilmiştir. Bu eğitimi tamamlamış koruma ve güvenlik görevlileri kimlik kartı alabilmektedir. Bu karta sahip olmayan kişilerin koruma ve güvenlik hizmetlerinde çalıştırılmaları, hele ki yönetici konumunda olmaları yasal olmamakla birlikte yaptırıma tabidir. Güvenlik birimlerindeki sorumluların da en az önlisans mezunu olmaları şartı bulunmaktadır. Tüm memurların sınıfına uygun iş ve görevlerde çalıştırılması gereğinden hareketle talebimizi yineliyoruz.
8-Üniversiteler Arası Kurul doçentlik kriterlerinde farklı alanlar kendi özgünlüklerine göre gruplara ayrılmış, her gruba ayrı kriter tanımlanmıştır. Rektörlüğünüzde ise fen, mühendislik, mimarlık, tıp alanlarını aynı grubun içine almak suretiyle farklı alanların altında yer alan bilim dallarının özgünlüklerini göz ardı edilmiştir. Kriter olarak -geçmişte olduğu gibi- daha çok muhtelif indekslerce taranan hakemli dergilerde yayın koşulu üzerinde durulmaktadır. Ancak bilindiği üzere doktor öğretim üyelerinin tek görevi yayın yapmak değildir. “Bilimsel araştırma ve yayımlar yapmak” öğretim üyelerinin görevlerinden sadece bir kısmıdır. Öğretim üyelerine bir tek ‘yayın yapmak’ faaliyeti üzerinden kriter koymak ve tek görevleri buymuş gibi davranmak eşitsiz bir sonuç doğurmaktadır. Bunun yanı sıra sadece niceliğe dayanan her kriter, amacının aksine, bilimsel niteliği düşürmektedir. Bunun kanıtlanmış en iyi örneği “akademik teşvik” sistemidir. Her yıl güncellenen bir takım niceliksel kriterler ile karşımıza çıkan “akademik teşvik” sisteminin, içi boşaltılmış, nitelikten yoksun bilimsel kongre, dergi ve yayınların hızla artmasına yol açtığı ortadadır. İdarenin “yayın sıralamasındaki düşüş” konusuna çözüm üretmek amacıyla bazı önlemler almaya çalıştığını görmekteyiz. Doktor öğretim üyelerinin yeniden atanmasına konu yayın koşulları, bu amacı sağlamaya yönelik olarak bir tasarım ise bunun bilimsel üretimin niteliğini düşüreceği yönündeki öngörümüzü paylaşıyor, doktor öğretim üyeliğine yeniden atama kriterleri konusunun, katılımcı ve demokratik süreçlerle yeniden ele alınmasını talep ediyoruz.
9- 12 Haziran 2018 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliğinin 7. Madde (1) “Doktor öğretim üyeleri, ilgili yönetim kurulunun görüşü alındıktan sonra fakültelerde ilgili dekanın, diğer birimlerde müdürün önerisi ile rektör tarafından en az bir en çok dört yıl süre ile atanır.” düzenlemesinin hukuki konumları aynı olan kişilerle ilgili tasarruflarda birbirinden farklılık yaratacak şekilde uygulanmasının fiilen eşitsizlik ve kaygı yarattığına daha önceki Kurum İdari Kurullarında yer vermiştik. O zaman da açıkladığımız üzere düzenlemenin alt sınırdan uygulanmasının doktor öğretim üyeleri üzerinde baskı oluşturduğunu ve verimliliklerine de olumsuz yansıdığını bu nedenle Rektörlüğünüzün üst sınırdan uygulama yapmasının bilimsel üretkenliği ve üretimin niteliğini arttıracağını savunuyor ve öneriyoruz.
10- Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı, Rektörlük bünyesinde verilen beslenme, barınma gibi hizmetlerin günlük yaşamın sürdürülebilmesi için zorunlu, kesintisiz, vazgeçilmez ve ertelenemez nitelikte olduğunun bilinci ile hareket ederek bugüne değin bu konulara ilişkin sorunlara yapıcı bir tutumla yaklaştık. Karşılaştığımız sorunların temelinde insan kaynağının sayıca yetersiz oluşunu ve bu yetersizliği gidermede üretimde insan faktörüne en az gereksinim duyan teknolojisi yüksek kompleks makine ve teçhizat yatırımı yapılması gerektiği saptaması yapılarak önerilmiştir. Ancak gelinen noktada Nisan 2019 Kurum İdari Kurulunda gündemde olan ve Aralık 2019 itibarı ile işlerlik kazanacağı belirtilen Merkez Mutfak projesi gibi yatırımlar yapılmadığı gibi yetersiz durumdaki işgören sayısının çeşitli nedenlerle daha da azalmasına karşılık yeni açılan birimler ve katılan öğrencilerle talepler karşılanamaz bir duruma gelmiş, hizmetin niteliği düşmüştür. Okulların kapalı olması nedeni ile bu tür projelerin hızlı bir şekilde hazırlanması ve okullar açıldığında devreye sokulmasını talep ediyoruz. Son dönemde üyelerimizden yemek kalitesi ve porsiyonların azlığı konusunda yoğun şikâyetler almaktayız.
11- Önceki kurum idari kurulu toplantılarında gündeme getirildiği üzere idari ve teknik işgörenler emekli olduklarında yıllarca emek verdikleri yerleşkelere ancak misafir kartından farklı bir işlevi olmayan kartlar ile girebilmektedir. Oysa akademik unvanlı işgörenler emekli olduktan sonra verilen kartlar ile hiçbir kısıtlamaya tabi olmaksızın yerleşkelere giriş çıkış yapabilmektedirler. Eşitliğe aykırı bu durumun sonlandırılmasını talep ediyoruz.
12- Görevde yükselme sınavına tabi kadrolarla ilgili olarak yasaların ve yargı kararlarının kalıcı şekilde boşalmış kadrolar için makul (sınav açılması ve yapılması için gereken) sürede sınav açılmasını buyurduğu daha önceki birçok kurum idari kurulunda gündeme getirilmiştir. Buna rağmen Rektörlüğünüz kalıcı şekilde boşalmış şube müdürlüğü ve müdür yardımcısı kadroları için sınav açmamıştır. Bu durumu bir kez daha gündeme getiriyor ve en kısa zamanda kalıcı şekilde boşalmış olan şube müdürlüğü, müdürlük ve müdür yardımcılığı kadroları için görevde yükselme sınavı açılmasını talep ediyoruz. Ayrıca diğer kadrolar için de her yıl düzenli görevde yükselme ve Unvan Değişikliği sınavı açılmasını talep ediyoruz.
13- 657 sayılı Devlet Memurları Yasasının 4/b maddesi uyarınca istihdam edilmiş ve Sağlık Kültür ve Spor Dairesi Başkanlığı’ndan maaşlarını almakta olan işgörenler halen maaş bordrolarına erişememektedirler. Bu konuda bir çalışma yapılmasını yeniden talep ediyoruz.
14-Tınaztepe Mediko’da bir göz doktoru bulunmakla birlikte otorefraktometre cihazının uzun süredir onarımı mümkün olmayacak şekilde arızalı olduğu ve değişim yapılmadan ve bu cihaz olmadan doktorun numaralı gözlük yazamadığı, belirli muayene koşulları sağlanamadığı ve var olan doktorun hizmetinden yararlanılamadığı bilinmektedir. Cihazın onarım/değişimi konusunda gereğini talep ediyoruz.
15- Sağlık yerleşkesinde bulunan kreşin özellikle pandemi döneminde kapalı olması işgörenlerimiz açısından çok büyük mağduriyetler doğurmuştur. Sağlık çalışanlarının pandemi döneminde esnek çalışmadan muaf olarak tam zamanlı çalışmak zorunda olmaları, bakıma muhtaç olan çocuklarının da mağdur edilmesi ile sonuçlanmıştır. Pandemi koşulları göz önünde bulundurularak kapatılan kreşin yeniden ivedilikle açılması ve mağduriyetin giderilmesini talep ediyoruz. Peşinen alınan kreş ücretlerinin işgörenlerimize iade edilmeyeceği tebliğ edilmiş olup kararın gözden geçirilerek kreş hizmetinin alınmadığı dönemlerin ücretlerinin iade edilmesini talep ediyoruz.
16- Tüm üniversite işgörenleri, özellikle de sağlık yerleşkesi ve hastanede görev yapan işgörenlerimizin hasta olmaları, hatta cerrahi operasyon geçirmeleri durumunda dahi istirahat raporu verilmediği konusunda yakınmalar artmıştır. Bu uygulama gerek hasta hakları gerekse kişi hak ve özgürlükleri bakımdan Anayasaya aykırı olup bu mağduriyetlerin ivedilikle giderilmesini talep ediyoruz.
17- Üniversitenin birçok biriminde çalışan işgörenlerimizin durumuna, eğitimine, kıdemine, liyakatine bakılmaksınız görev yeri değişiklikler yapıldığı ve bu değişikliklerin kişilere sosyal hesap ağları üzerinden tebliğ edildiği konusunda üyelerimizden yakınmalar gelmektedir. Bu durum kişisel keyfi uygulamaların önünü açarak, mobbing aracı olarak kullanılmaktadır. Kurum içinde yapılan veya yapılacak geçici görevlendirmelerde kanun ve yönetmeliklere uygun davranılmasını talep ediyoruz.
18- Geçmiş yıllarda uygulanan, Güvenlik görevlileri emekli olurken bilgisayar işletmeni ya da veri hazırlama ve kontrol işletmenliği kadroları verilerek kadro mağduriyetlerinin giderilmesini talep ediyoruz.
19- Üyelerimiz tarafından bazı Fakülte ve birimlerde, Cumhurbaşkanlığı Kamuda esnek çalışma genelgesini uygulanmadığı yakınmaları şubemize bildirilmektedir. Bu konu hakkında yaşanan mağduriyetin giderilmesini talep ediyoruz.
20 Üyelerimiz tarafından bazı Fakültelerde Norm Kadro Uygulaması nedeniyle, Profesör ve Doçent kadrolarına atama ve yükseltme yapılmadığı, ancak bazı kişilere enstitüler üzerinden kadro verilerek bu atama yapılmayan Fakültelere görevlendirme yapıldığı yakınmaları şubemize ulaşmıştır. Özellikle Sağlık Bilimleri ve Onkoloji enstitülerinde bu uygulamaların sürdüğü bilgisine ulaşılmıştır. Bu tür uygulamalara son verilmesini talep ediyoruz.
TOPLANTIDA BULUNANLAR:
Prof. Dr. Uğur MALAYOĞLU Rektör Yardımcısı
Prof. Dr. Mehmet Ali ÖZCAN Rektör Yardımcısı
Engin BASMACI Genel Sekreter
Arzu ARAZ ÇAĞLAR Genel Sekreter Yardımcısı
Dr.Öğr.Üyesi Dilek ESER Genel Sekreter Yardımcısı V.
Prof.Dr.Semih KÜÇÜKGÜÇLÜ Başhekim
Dr.Yunus Emre DİNÇASLAN Hastane Başmüdürü
Onur YILMAZ Personel Daire Başkan V.
Doç.Dr. Sezgi ÖKTEM SONGU Hukuk Müşaviri V.
İbrahim DEMİR İdari ve Mali İşler Daire Başkanı
Öğr.Gör.Çetin BAYRAM Sağlık Kültür Spor Daire Başkan V.
Engin SOFU Eğitim ve Bilim İşgörenleri İzmir 4 Nolu
Yükseköğretim Şube Başkanı
Prof.Dr.Doğan GÖÇMEN Şube Eğitim Sekreteri
Zübeyde SERBEST Şube Sekreteri
Doç.Dr.Bilgin ÇELİK Şube Hukuk Sekreteri
4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu ile Toplu Sözleşme Görüşmelerinin Yapılma Usul Ve Esasları İle Kamu Görevlileri Hakem Kurulu, Kamu Personeli Danışma Kurulu ve Kurum İdari Kurullarının Teşkili, Çalışma Usul Ve Esaslarına İlişkin Yönetmelik uyarınca, Dokuz Eylül Üniversitesi İşveren Vekilleri ile işyerinde yetkili sendika olan Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası (Eğitimİş) temsilcilerinden oluşan Kurum İdari Kurulu, 2021 Yılı 1. Döneminde 28.05.2021 tarihinde saat 13:00 ’te Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörlüğü Senato salonunda toplandı.
Gündemin yukarıdaki şekilde kabulüne karar verilerek maddelerin görüşülmesine geçildi.
KARAR 1)
Taraflarca olabildiğince sık iletişim ve karşılıklı görüş alışverişinde bulunulması hususunda görüş birliğine varıldı.
KARAR 2)
Her Daire Başkanlığı nezdinde gerekli tedbirlerin alınmasına yönelik ayrı ayrı çalışmalar yapıldığı, ulusal bir “Bilim Kurulunun” bulunduğu, Cumhurbaşkanlığı, Bilim Kurulu, İçişleri Bakanlığı ve İzmir Valiliğinin çıkardığı genelgeler ve aldığı kararlar doğrultusunda Rektörlüğümüzce gerekli tedbirlerin alınarak çalışmaların yürütülmekte olduğu bildirildi.
KARAR 3)
Önceki uygulamalarda Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ile yapılan şifahi görüşmelerde, Kurul Disiplin Kurulu Toplantılarına sendika temsilcilerinin katılmadığının öğrenildiği, bu çerçevede uygulama yapıldığı, hukuki mevzuata uygun şekilde davranılacağı bildirildi.
KARAR 4)
2547 sayılı Kanunun “Üniversite Organları” başlıklı Rektörün görevlerinin yer aldığı 13.maddesinin b bendinin 4.fıkrasında “Gerekli gördüğü hallerde üniversiteyi oluşturan kuruluş ve birimlerde görevli öğretim elemanlarının ve diğer personelin görev yerlerini değiştirmek veya bunlara yeni görevler vermek,” hükmü uyarınca ilgililerin görev yeri değişikliklerinin birimlerin ihtiyacı gözetilerek ve gerekli hassasiyetler gösterilerek yapıldığı bildirildi.
KARAR 5)
Söz konusu vekaleten ve tedviren görevlendirmelerin birimlerin ihtiyaçları doğrultusunda ve gerekli hassasiyetlerin gösterilmesi sureti ile gerçekleştirildiği bildirildi.
KARAR 6)
Mobbing ile mücadele edilmesi ve gerekli tedbirlerin alınması hususlarında taraflar görüş birliğine vardıklarını, gereken işbirliklerinin yapılacağını dile getirdiler.
KARAR 7)
Mevcut Kanuni düzenlemeler çerçevesinde üst yönetim tarafından bu konuda çalışma başlatılmış olup sürecin takip edildiği bildirildi.
KARAR 8)
Üniversitemiz birimlerinde görev yapan Profesör, doçent ve doktor öğretim üyelerinden oluşan komisyonda görüşülerek hazırlanan Üniversitemiz yeniden atama kriterleri; aynı grupta yer alan alanlar için ÜAK kriterleri dikkate alınarak tanımlanmıştır. Üniversitemiz Öğretim Üyeliği Kadrolarına Atama İlkeleri ve Uygulama Esasları incelendiğinde; alanın özellikleri gözetilerek makale, kitap, kitap içi bölüm yazarlığı, bildiri, proje, atıf, sanatsal etkinlikler gibi farklı bilimsel ölçütlerin esas alındığının görülmekte olduğu bildirildi.
KARAR 9)
Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliğinin 7/1 maddesi “Doktor öğretim üyeleri, ilgili yönetim kurulunun görüşü alındıktan sonra fakültelerde ilgili dekanın, diğer birimlerde müdürün önerisi ile rektör tarafından en az bir en çok dört yıl süre ile atanır.” denilmektedir.
2547 sayılı Kanunun 23/a maddesinde “Yükseköğretim kurumlarında açık bulunan doktor öğretim üyesi kadroları rektörlükçe ilan edilir. İlan edilen bu kadrolara fakültelerde dekan; diğer birimlerde müdürler, biri o birimin yöneticisi biri de o yükseköğretim kurumunun dışından olmak üzere üç profesör veya doçent tespit ederek bunlardan adayların her biri hakkında yazılı mütalaa isterler. Dekan veya ilgili müdür yönetim kurullarının görüşünü aldıktan sonra önerilerini rektöre sunar. Atama rektör tarafından en çok dört yıl süre ile yapılır. Her atama süresinin sonunda görev kendiliğinden sona erer. Görev süresi sona erenler yeniden atanabilirler” hükmü yer almaktadır.
Doktor öğretim üyesi görev süresi uzatma teklifleri mevzuatta da belirtildiği üzere ilgili birimlerin yönetim kurul kararları ve dekan/müdürün önerisi üzerine rektör tarafından yapılmaktadır.
01/01/2022 tarihi itibariyle Dokuz Eylül Üniversitesi Öğretim Üyeliği Kadrolarına Yükseltme – Atama İlkeleri ve Uygulama Esaslarında alanıyla ilgili bilimsel koşulları yerine getirme süreçleri de dikkate alınarak doktor öğretim üyelerinin 2 yıllığına yeniden atanmaları hakkında düzenleme getirildiği bildirilmiştir.
KARAR 10)
Tınaztepe Mutfağının fiziki ve alt yapılarının tamamen yenilendiği; üretim ve hizmet kaliteliliği kapsamında ISO 22000 Gıda Güvenliği Belgesi alındığı; mutfak ve yemekhanelerde gerekli düzenlemelerin sürekli olarak yapıldığını, diyetisyenin yaptığı hesaplamalara göre porsiyonların hazırlandığı bildirildi.
KARAR 11)
Gerekli düzenlemelerin yapılacağı bildirildi.
KARAR 12)
Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumları Personeli Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği yönetmeliği uyarınca boş şube müdürü kadrolarının ilan edilip edilmemesi yönetsel karar olup, daire başkanlıkları ile ileriye dönük görüşülerek değerlendirilebilecektir. Ayrıca üniversitemizin ihtiyaçları ile çalışan personelinin öğrenim değişiklikleri doğrultusunda ilerleyen dönemde içinde bulunulan pandemi koşulları da dikkate alınarak, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca merkezi olarak yapılacak Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği sınavı açıldığında planlama yapılabileceği, konuyla ilgili sendika ile iletişim halinde olunacağı bildirildi.
KARAR 13)
Sistemsel çalışmalar yapıldığı; SKS tarafından bordroların ilgili kişilere talep halinde bürolardan verildiği bildirilmiştir.
KARAR 14)
Mediko’da yeniden düzenleme yapıldığı ve iyileştirme çalışmalarının devam ettiği, 23.11.2020 tarihinde cihazın satın alınmasının gerçekleştirildiği bildirildi.
KARAR 15)
Kreşin halihazırda açık olduğu; tam gün faaliyete geçmesi hususunda gerekli girişimlerin yapıldığı bildirildi.
KARAR 16)
Alınan raporların hakem hastaneye gönderilmesi uygulamasının gerekli görüldüğü hallerde yapılabildiği bildirildi.
KARAR 17)
Yapılan birim değişikliklerine ilişkin onayların yazılı mevzuata uygun olarak yapıldığı ve yapılmasına devam edileceği bildirildi.
KARAR 18)
Yükseköğretim Üst Kuruluşları İle Yükseköğretim Kurumları Personeli Görevde Yükselme Ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinin “Görev grupları arasındaki geçişler ve sınavsız atanma” başlıklı 20.maddesinin b bendinde “Gruplar arasındaki görevde yükselme ve unvan değişikliği niteliğindeki atamalar görevde yükselme sınavı veya unvan değişikliği sınavına tabidir. Ancak, Kurumda veya diğer kamu kurum ve kuruluşlarında daha önce bulunulan görevler ile bu görevlerle aynı düzey görevlere veya alt görevlere, görevde yükselme sınavı veya unvan değişikliği sınavına tabi tutulmadan atama yapılabilir.” hükmü uyarınca koruma ve güvenlik görevlilerinin memur, bilgisayar işletmeni, veri hazırlama ve kontrol işletmeni kadrolarına atamaları Üniversitenin ihtiyacı gözetilerek yapılmaktadır. Ayrıca Koruma ve Güvenlik Görevlisi kadrosunda görev yapan personele müktesebine uygun olarak dolu kadro derece değişikliği teklifi ile yıllar itibariyle 1.dereceye kadar kadro istenilmiş olup 2021 yılında da istenileceği bildirildi.
KARAR 19)
Resmi yazışma ve genelgelere uygun olarak esnek çalışmaların düzenleneceği bildirildi.
KARAR 20)
Devlet Yükseköğretim Kurumlarında Öğretim Elemanı Norm Kadrolarının Belirlenmesine ve Kullanılmasına İlişkin Yönetmelik uyarınca akademik kadrolar için kadro planlamalarının Üniversitemiz birimlerinden gelen kadro talepleri, kıdem ve liyakat dikkate alınarak; Üniversitemizin ihtiyacı ve boş kadroları doğrultusunda yapıldığı bildirildi.