2023 Ekim Dönemi-Kurum İdari Kurulu (Eğitimİş)

Yayınlanma Tarihi: 08-11-2023

Toplantı Tarihi         :31/10/2023                                                                                                                                                                                                          

Toplantı Dönemi   :2023 Yılı/Ekim

 

4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu’nun 22. maddesi ile Kurum İdari kurulları, Yüksek İdari Kurul, Kamu İşveren Kurulu ve Uzlaştırma kurulunun Teşkili ile Çalışma Usul ve Esaslarına İlişkin Yönetmeliğin 6. maddesi hükümleri gereğince Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörlüğü ile işyerinde yetkili sendika Eğitim İş tüzel kişiliğini temsile yetkili Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası İzmir 4 nolu Şubesi tarafından oluşturulan Kurum İdari Kurulu, Rektörlük Senato Salonunda 31/10/2023 tarihinde saat 10:55’de ekteki gündemle toplanmıştır.

Gündemin Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası İzmir 4 nolu Şubesi tarafından gönderilen 16/10/2023 tarihli ve 182 sayılı yazısı ekinde iletilen haliyle kabulüne karar verilerek maddelerin görüşülmesine geçildi.

 

KARAR-1

Personelin İngilizce bilmesi konusunda ihtiyacın hasıl olduğu, üniversite içerisinde idari personelin yabancı dil bilgisini geliştirilmesinin önemi üzerinde durulmuştur. İmkanlar dahilinde personelin dil eğitimine kolaylık sağlanmasına yönelik çalışmaların gerçekleştirilmesi konusu taraflarca mutabık kalınarak karara bağlanmıştır.

KARAR-2

Özellikle sosyal haklara ilişkin komisyonlarda yetkili sendika temsilcilerinin görüşlerine yer verilebilecek diyalog süreçleri ve mekanizmalarının geliştirilmesi için gerekli çalışmaların gerçekleştirileceği taraflarca mutabık kalınarak karara bağlanmıştır

  KARAR-3

 Fakülte Sekreterlerinden “vekaleten” görevlendirilenler konusunda aylıklı vekalet şeklinde görevlendirme yapılmasına dair çalışmalar gerçekleştirilmiştir. Söz konusu kadrolara uzun süredir vekalet eden personelin atanmasına yönelik süreçler bakımından gerekli hazırlık ve çalışmalara devam edileceği hususu taraflarca mutabık kalınarak karara bağlanmıştır.

KARAR-4

Bu konuda gerekli hassasiyetin gösterildiği ve kurumsal anlamda çalışma barışının tesis edilmesi adına olumlu çalışma ortamının sağlanması noktasında çabaların devam edeceği taraflarca mutabık kalınarak karara bağlanmıştır.

KARAR-5

2023 yılında Üniversitemiz personeli için görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarının; Üniversitemiz mevcut boş kadroları, ihtiyaçları ile çalışan personelin öğrenim değişiklikleri doğrultusunda birim amirlerince değerlendirildikten sonra planlaması yapılmaktadır. 2023 yılı içerisinde gerekli taleplerin toplandığı, 2024 yılı ilk altı ayında sürecin somutlaştırılması adına gerekli çalışmaların gerçekleştirileceği taraflarca mutabık kalınarak karara bağlanmıştır.

KARAR-6

Bu konuda gerekli hassasiyetin gösterildiği ve kurumsal anlamda çalışma barışının tesis edilmesi adına olumlu çalışma ortamının sağlanması noktasında çabaların devam edeceği taraflarca mutabık kalınarak karara bağlanmıştır. 

 KARAR-7

 Çalışma yaşamında şiddet ve tacizle mücadele noktasında Kurum içerisinde daha önceden oluşturulmuş olan mevcut mekanizmaların işlerliğinin ve görünürlüğünün temin edilebilmesi adına diyalog zemininde gerekli faaliyetlerin gerçekleştirilmesi konusu taraflarca mutabık kalınarak karara bağlanmıştır.

 KARAR-8

Kurum emeklisi tüm personelin Üniversite sosyal tesislerinden faydalanabildiği belirtilmiştir. Kurum tarafından hali hazırda kullanılmakta olan akıllı kart sisteminin revizyon çalışmalarının devam ettiği, akıllı kart yönergesinde de benzer şekilde revizyon sürecinin gündemde olduğu, bu konunun ilgili revizyon kapsamında değerlendirmeye alınacağı taraflarca mutabık kalınarak karara bağlanmıştır.

 KARAR-9

Konuya ilişkin çalışmaların gerekli çalışmaların Sağlık Kültür Spor Daire Başkanlığı tarafından yapılacağı, belirli saat aralıklarında girişlerin kolaylaştırılması hususunun bu kapsamda gündeme alınması taraflarca mutabık kalınarak karara bağlanmıştır.

KARAR-10

Konuya ilişkin yeni personel alım sürecinin planladığı konusu dile getirilmiş, sorunun çözümüne yönelik çalışmaların yapılacağı hususu taraflarca mutabık kalınarak karara bağlanmıştır.

  KARAR-11

 Gündem maddesine ilişkin olarak, personellerin fazla mesai izin taleplerinin sorunsuz bir şekilde yürütüldüğü bilgisi paylaşıldı.

KARAR-12

 657 s Kanunun 4/D sürekli işçi kadrosunda çalışmakta olan personellerimizle ilgili; yetkili işçi sendikaları ve birimlerimizle istişari süreç içerisinde bulunulduğu bildirildi.

KARAR-13

30/06/2021 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan “Tasarruf Tedbirleri” konulu genelgenin “Personel Giderleri” başlıklı bölümünün son paragrafında; “14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 68 inci maddesinin (B) bendine göre yapılacak atamalar sadece yönetici kadroları (şef dâhil) ile sınırlı tutulacak, yönetici kadroları dışındaki kadrolara anılan bent çerçevesinde atama yapılmayacaktır” hükmünün bulunması nedeni ile ilgili maddede bahsi geçen şoför kadrolarının 3. dereceye düşürülmesi mümkün bulunmamaktadır. Ancak kurumsal olarak gereken adımların atıldığı belirtildi.

KARAR-14

ÖSYM ve AUZEF gibi merkezi yapılan sınavların kurumumuz inisiyatifinde yapılmaması, buna ilişkin bütün işlemlerin sınavı düzenleyen ilgili kurumlarca yürütülmesi nedeniyle Rektörlüğümüzce herhangi bir işlem yapılamamaktadır. Uzaktan Eğitim Merkezi’nin koordine ettiği sınavlarla ilgili görüşme yapılacaktır.

KARAR-15

Kurum İdari Kurul toplantısına ilişkin kararların https://gensek.deu.edu.tr/kurum-idari-kurul-tutanaklari/ linkinden yayınlandığı hususu paylaşıldı.

KARAR-16

Konuyla ilgili ESHOT ile defaatle yazışılmış olup, kurum ring araçları ile süreç desteklenmektedir. Konuyla ilgili çalışmalar devam edecek olup, Sendika da sorunun çözümüne yönelik ek olarak girişimlerde bulunacaktır.

KARAR-17

Kampüslere bankamatik kurulmasında son aşamaya gelindiği ve kurulumun çok kısa bir süre içinde tamamlanacağı belirtildi.

KARAR-18

Üniversite birimlerinin ihtiyaçları göz önünde bulundurulduğunda personel ihtiyacını karşılamada az ve sınırlı sayıda verilen atama izni sayıları yeterli olmamaktadır. Üniversitemizin genel idari hizmetler, teknik hizmetler, sağlık hizmetleri, yardımcı hizmetler, avukatlık hizmetleri sınıflarında personel ihtiyacı bulunmakta olup az sayıda verilen atama izinleri ile Üniversitemizin tüm hizmet sınıflarındaki personel ihtiyacı karşılanmaya çalışılmaktadır.

KARAR-19

Dilek ve temenniler görüşülmüştür. Kurul Toplantı Tutanağı, toplantı tarihinde ve toplantı bitiminde imzalanmıştır.