2023 Nisan Dönemi-Kurum İdari Kurulu (Eğitimİş)
KURUM İDARİ KURUL KARARLARI
Toplantı Tarihi : 28/04/2023 Toplantı Dönemi : 2023 Yılı/Nisan
4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu’nun 22. maddesi ile Kurum İdari kurulları, Yüksek İdari Kurul, Kamu İşveren Kurulu ve Uzlaştırma kurulunun Teşkili ile Çalışma Usul ve Esaslarına İlişkin Yönetmeliğin 6. maddesi hükümleri gereğince Dokuz Eylül Üniversitesi Rektörlüğü ile işyerinde yetkili sendika Eğitim İş tüzel kişiliğini temsile yetkili Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası İzmir 4 nolu Şubesi tarafından oluşan Kurum İdari Kurulu, Rektörlük Derslik-1’de 28/04/2023 tarihinde saat 15:00’da toplanmıştır.
Gündemin Eğitim ve Bilim İşgörenleri Sendikası İzmir 4 nolu Şubesi tarafından gönderilen 11.04.2023 tarihli ve 200-210-80 sayılı yazısı ekinde iletilen haliyle ve iki ek gündemle kabulüne karar verilerek maddelerin görüşülmesine geçildi.
KARAR-1
Üniversitemizin sendikaya bağlı sendika üyelerini temsilci sıfatıyla her zaman kurum paydaşı olarak kabul ettiği, görüş ve düşünceleri her zaman dikkate aldığı belirtildi. Gündemde yer alan “özlük” hakları genelge kapsamında düzenlenmediğinden mevzuat kapsamındaki düzenlemelere riayet edilmektedir.
KARAR-2
2547 sayılı Kanunun 13/b-4 maddesinde yer alan hüküm uyarınca ilgililerin görev yeri değişiklikleri birimlerin ihtiyacı gözetilerek yapılmaktadır. Üniversitemizden nakil, istifa, emeklilik, vefat vb. nedenlerle çok sayıda personel ayrılmaktadır. Ancak bilindiği üzere atama izin sayısı sınırlı olduğundan; ayrılan personel ihtiyacı ile yeni kurulan birimlerimizin personel ihtiyacı, mevzuata uygun şekilde kurum içi görevlendirme ile karşılanmaya çalışılmaktadır.
KARAR-3
2023 yılında Üniversitemiz personeli için görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavları; yıl sonuna doğru Üniversitemiz mevcut boş kadroları, ihtiyaçları ile çalışan personelin öğrenim değişiklikleri doğrultusunda birim amirlerince değerlendirildikten sonra planlanabilecektir.
KARAR-4
Üniversitemiz bünyesinde yürütülen tüm süreçler çalışma barışı içinde gerçekleştirilmekte olup, bilinç ve farkındalığın artırılması için gerekli çalışma yapılacaktır.
KARAR-5
Üniversitemiz sosyal tesislerinden çalışan ve emekli tüm personelimiz yararlanmakta olup, yerleşke giriş çıkışlarına ilişkin olarak mevzuat ve imkanlar dahilinde gerekli çalışmalar yapılmaktadır.
KARAR-6
Üniversitemizde yemek ürün kalitesi ile ilgili; tüm tedarik, üretim, servis, tüketim ve sonrası süreçler ilgili birimlerce kontrol edilmekte ve yasaya uygun şekilde yemek hizmeti sunulmaktadır. Yaz dönemlerinde yerleşkede personel yemek talebinin karşılanabilmesi adına ilgili birimlerce imkânlar dâhilinde gerekli çalışmalar yapılacaktır.
KARAR-7
Kadro çalışmaları tamamlanmış olup, ihtiyaçların aciliyeti belirlenmiş ve yetkili kurumlara bildirilmiştir.
KARAR-8
Üniversitemiz uygun çalışma ortamlarını personeline kamu kaynakları çerçevesinde sağlamaya çalışmakta olup, münferit taleplerle ilgili gerekli değerlendirme yapılacaktır.
KARAR-9
Üniversitemiz bünyesindeki personelin fazla mesai karşılığı olan izinleri; ilgili mevzuat çerçevesinde ve kamu yararı doğrultusunda, Üniversitemiz hizmetlerinin yoğun olmadığı dönemlerde ve hizmetin aksatılmayacağı şekilde iş planları dâhilinde kullandırılmaktadır.
KARAR-10
Üniversitemizde farklı mevzuatlara tabi farklı kadro ve statülerden personel çalışmaktadır. Çalışma barışının korunması için mevzuat kapsamında gerekli işlem ve düzenlemeler yapılmaktadır.
KARAR-11
Üniversitemizde Hastane ve Rektörlük Öz Gelir kadrosunda olan (632 sayılı KHK ve 6495 sayılı kanun ile 4/b den kadroya geçen) personelin maaş işlemleri Üniversitemiz Maaş Otomasyon sistemi üzerinden yapılmakta olup, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ile yapılan ortak çalışma neticesinde 15.01.2023 tarihi itibariyle adı geçen Öz Gelir personeli için; bordroya https://bordro.deu.edu.tr/ linki üzerinden erişim imkânı sağlanmıştır.
KARAR-12
30/06/2021 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan “Tasarruf Tedbirleri” konulu genelgenin “Personel Giderleri” başlıklı bölümünün son paragrafında; “14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 68 inci maddesinin (B) bendine göre yapılacak atamalar sadece yönetici kadroları (şef dâhil) ile sınırlı tutulacak, yönetici kadroları dışındaki kadrolara anılan bent çerçevesinde atama yapılmayacaktır” hükmünün bulunması nedeni ile ilgili maddede bahsi geçen şoför kadrolarının 3. dereceye düşürülmesi mümkün bulunmamaktadır.
KARAR-13
ÖSYM ve AUZEF gibi merkezi yapılan sınavların kurumumuz inisiyatifinde yapılmaması, buna ilişkin bütün işlemlerin sınavı düzenleyen ilgili kurumlarca yürütülmesi nedeniyle Rektörlüğümüzce herhangi bir işlem yapılamamaktadır. Uzaktan Eğitim Merkezi’nin koordine ettiği sınavlarla ilgili görüşme yapılacaktır.
KARAR-14
Kurul Toplantı Tutanağı toplantı bitiminde ilgililerce imzalanmakta ve birer nüshası taraflarda muhafaza edilmektedir.
KARAR-15
Konuyla ilgili ESHOT ile defaatle yazışılmış olup, kurum ring araçları ile süreç desteklenmektedir. Konuyla ilgili çalışmalar devam edecek olup, Sendika da sorunun çözümüne yönelik ek olarak girişimlerde bulunacaktır.
KARAR-16
Maaş anlaşması yapılan banka tarafından, sözleşmede yer alan koşullar doğrultusunda ATM kurulumu yapılmakta ve devam etmektedir.
KARAR-17
Üniversitemizin personel ihtiyacı sınırlı sayıdaki atama izinleri çerçevesinde karşılanmaktadır. Bu nedenle Üniversitemiz birimlerinin ihtiyaçları göz önünde bulundurularak naklen geçiş talepleri değerlendirilmektedir.
KARAR-18
657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nda yer alan izne ilişkin düzenlemeler incelendiğinde; saatlik izin düzenlemesi bulunmadığı görülmektedir.
KARAR-19
Üniversitemiz yerleşkelerinde uygulanmakta olan ara dinlenme saati Valilik tarafından belirlenen yazılı onay ile uygulanmakta olup; öğle yemeği hizmet saatlerimiz, ilgili onaya istinaden belirlenmiştir. Rektörlük Yerleşkesi Yemekhanesi dışında kalan tüm yemekhanelerde öğrenci ve personel aynı turnikeleri kullanmakta olduğundan, 11.30-13.30 saatleri arasında yemek hizmetinden faydalanabilmektedir.
KARAR-20
Dilek ve temenniler görüşülmüştür.
EK GÜNDEM-1
Çalışanların bağlı bulundukları hizmet kolunda örgütlü sendikalara üye olmaları konusunda gerekli hassasiyetin gösterilmesi.
EK GÜNDEM-2
657 sayılı Kanuna göre genel idari hizmetler sınıfında bulunan güvelik görevlilerinin 5. derece kadronun altına inememesi konusunda gerekli çalışmaların yapılması.